Geen aanbod allegaartje, maar slim stapelen met je skills
Veroorzaak een kettingreactie in het koopproces
Met 'power producten' krijg je geen klanten, maar groupies
Als jij het leuk vindt om je producten te verkopen, dan vinden klanten het leuk om van je te kopen. Als ik iets heb geleerd is het dít.
In deze 8-daagse sprint wil ik je op een laagdrempelige manier laten kennismaken met je aanbod productiseren én schaalbaar maken. Zodat je iedere dag verkoopt. (En nee, iedere dag verkopen is niets om je voor te schamen).
Ik wil je ook direct in de actiemodus zetten. Zodat je voelt en ervaart dat het op jouw manier mag en kan. Dat ondernemen vooral ook 'spielerei' is. En natuurlijk dat je op een slimme manier je skills stapelt en schaalt. Zodat je meer klanten krijgt en meer impact en omzet maakt.
Ik heb veel geld en tijd geïnvesteerd om het kunstje te leren: een schaalbaar aanbod maken. Want ik viel keer op keer voor de 'too good to be true' beloftes.
Je betaalt voor Chanel, maar krijgt SHEIN 🤡 Hoe dan ook: ik was vastberaden het te leren. Ik bleef dus stug doorgaan. Volgde meer en meer coaching. En kocht nog meer cursussen.
Het kwam maar niet van de grond. Logisch ook: ik bleef maar kennis vergaren. Maar verzilverde die kennis niet. Ik wist zoveel dat ik daardoor gek genoeg niet wist wát te doen.
Totdat ik opééns iets in mijn schoot geworpen kreeg.
Een aantal klanten vroegen mij hoe ik klantonderzoek deed. "Heb je hier niets voor?" vroegen ze. Zo ontstond mijn eerste schaalbare 'Power Product'. Dit is wat ik sindsdien doe:
Ik speel in op een concrete behoefte
Ik zie pijlsnel welk (klein) product potentie heeft
Ik maak een eenvoudige producthorizon
Ik gebruik mijn 'Klantbijbel'
Ik lanceer met mijn I.D.E.O.P. framework
Ik verkoop vanuit plezier (winkeltje spelen 😉)
Waarom? Niet vanwege de coaches, maar omdat ik het op een speelse manier ging DOEN. Je hebt de neiging om heel ver vooruit te kijken, maar dit werkt niet. Als je het op deze manier doet, zul je vanzelf zien wat de volgende logische stap is. Daarom deze sprint! Ook jij hebt een verlangen om meer te creëren, meer impact te maken. Meer mensen te helpen met je expertise. Je wil een betere kwaliteit van leven en zit tegen een plafond qua tijd. Het mag anders, het mag makkelijker, het mag meer.
Marco, deelnemer
"Jemig wat heb je ongelofelijk mooie en waardevolle dingen bij elkaar gezet in je trainingen. Nagenoeg niets is rocket science, bijna alles 'hits you like a rock'. Zowel negatief 'auch, waarom DOEN we dit niet?' als positief (licht aan het einde van de tunnel dat plotseling héél bereikbaar is, terwijl het voorheen totaal onzichtbaar is). Na heel veel sessies met branding en communicatie strategen is jouw aanpak zó verfrissend! Samen met m'n team gaan we er vanaf komende week mee aan de slag, can't wait!
Er komt een punt dat je het goed doet als ondernemer. Je hebt een volle agenda, voldoende klanten en je bent trots op je omzet. Maar dan... Zie je de ondernemers met een schaalbaar aanbod. Dat wat jij in een jaar of een maand draait? Draaien zij in een week. Of dag! Meine güte! Dat wil jij ook! God ja. Stel je voor dat je 's morgens aan de keukentafel zit met een bakkie koffie? Je telefoon checkt en je ziet dat er allemaal orders zijn binnengekomen!
Ik doe non-stop klantonderzoek. Niet alleen voordat ik een product maak. Ook tijdens en achteraf. Ik leer je bepalen waar jouw doelgroep ‘ja’ tegen wíl zeggen. Maar ook hoe je dit op de juiste manier articuleert. Zodat een klant het kan "pakken". Je hoeft dus niet de Fancy Nancy uit te hangen en poëtische proza's te posten op je socials. Je gaat ook nadenken over zijn/haar behoeftes en hoe jij die (op jouw manier uiteraard) het beste kan vervullen.
Ken je dat? Dat terwijl je 's avonds achter je bord macaroni zit je afvraagt wat je nu precies hebt gedaan die dag? Een van mijn eigen persoonlijke voordelen - als creatieve ondernemer - in dit proces was dat ik ging systematiseren en productiseren. Dat geeft me nog steeds zóveel rust. Ik kanaliseer mijn creativeit nu en loop niet meer achter de feiten aan.
Een van de andere wins die ik ervaren heb is dat er besmetting ontstaat. Klanten kopen het éne product, maar raken geïnfecteerd met het TOMA - virus haha. En kopen al snel meer. Dat kan soms direct gebeuren (via een orderbump), soms zitten er ook weken of maanden tussen. Een klein product kan zo grote gevolgen hebben.
Ik heb persoonlijk een haat-liefde verhouding met social media. Ja, het is helpend voor je zichtbaarheid en autoriteit. Maar ik wil mij het liefste bezig houden met klanten helpen. Daarom werkt dit businessmodel met 'Power Products' voor mij zo goed. Klanten komen via-via, mijn podcast of Google. En ik heb geen grote volgers aantallen. De kracht zit in de klantenbase die ik heb optimaal benutten.
Na afloop heb je een duidelijke horizon voor jouw producten uitgetekend a.d.h.v. mijn Octopus Outline Strategie. Je weet precies hoe je producten aan elkaar kunt rijgen, zodat ze elkaar besmetten. Wat betekent dat je meer omzet draait én dat je een lagere customer churn (klantverloop) hebt. Klanten zeggen makkelijker ‘ja’ als je jouw diensten of kennis ‘omvormt’ tot producten.
Dit zijn de data op een rij.
Week 48: De startdatum is dinsdag 26/11. Dan de dagen erna woensdag (27/11), donderdag (28/11) en vrijdag (29/11).
Op vrijdag 29/11 is er een live Q&A om 12.00 uur.
Week 49: Dan de week daarna op dinsdag 3/12. Dan de dagen erna woensdag (4/12), donderdag (5/12) en vrijdag (6/12).
Op vrijdag 6/12 is er een live Q&A om 12.00 uur.
Let op: alleen op de vrijdagen is er LIVE Q&A via Zoom om 12.00 uur. De dagen hieraan voorafgaand gaan via de mail en video (niet live).
De opdrachten zijn kort én krachtig. Maar zorg wel dat je ruimte vrijmaakt om er ook mee aan de slag te gaan. Tussendoor kun je via de pop-up WhatsApp groep sparren en om feedback vragen. We doen dit samen. En wees niet bang dat je direct allemaal funnels moet optuigen, software moet aanschaffen en door hoepels moet springen om dit te doen. Ik wil het bewust compact en concreet houden. Zo zie je dat het helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn!
Je behoudt 2 jaar toegang, je kunt de sprint dus terugkijken. Er wordt ook een opname gemaakt van de Q&A's.
Scale Your Skills.
Deze sprint is je doorgang naar diversiteit in je aanbod, zonder te vervallen in complexiteit. Het maken van 'Power Products' zorgt voor hebberigheid. Waardoor meer mensen van je willen kopen of met je willen werken. En dat betekent weer dat je marktpositie nog steviger wordt!