Tiny Training

Katsjing Klantbijbel™

Diegene die de klant het best begrijpt, wint!
Geld ligt voor het oprapen ligt als jij je klant beter begrijpt. Ik leer je hóe in deze Tiny Training.

Example image

Klantavatar next-level

Wat ik je leer gaat dieper dan je tot nu toe leerde

Example image

in 2 uur weet je alles

Geen online cursus met 136 video's: kort maar krachtig

Example image

simpel strategisch

Klantonderzoek op een leuke en luchtige manier

Leer je klant beter begrijpen #ninjastyle

Heb je al een klant avatar gemaakt met je business coach? Ze heeft zelfs een naam? Schattig! 💩

Toch kun je er nog véél en véél meer uithalen. Mark my words. In deze online cursus (ik noem ze altijd liefkozend Tiny Trainingen) leer ik je hoe je klantonderzoek doet. En nee: niet alleen met de old-skool jaren 90 vragenlijsten. Deze tijd vraagt om een andere aanpak. Wil je je doelgroep beter definiëren? En ben je klaar om een stormloop te creëren voor jouw aanbod? Dan wil je ab-so-luut aan de slag met deze Tiny Training: Katsjing Klantbijbel!

Example image

Wat maakt jouw klant 'ready to buy'?

De taal van je klant ontrafelen zorgt dat je helder weet wat te zeggen. Dat betekent dat je de juiste snaar raakt. Er daardoor ontstaat er aansluiting tussen je messaging én je aanbod. En die aansluiting maakt jouw klant 'ready to buy'.

Example image

Dit is belangrijk omdat...

Jij jouw klanten zodanig wil aanspreken en zij jou zien als dé go to persoon

En ja: je kunt mega druk zijn met reels maken. Fotoshoots orchestreren op geweldige locaties en 24/7 op Instagram rondhangen. Allemaal om te laten zien dat je er bent. En dat is prima. Maar ik zie een tegenbeweging ontstaan. Ondernemers snakken weer naar "gewoon" goed klanten te helpen.

Ze hebben helemaal geen zin om zichzelf als 'Showpony Sonja' te moeten gedragen. Tuurlijk: social media hoort erbij en je wil best eens een dansje doen op je stories of reels maken, maar klanten helpen wordt zo onderhand bijzaak. Als je dit leven had gewild was je wel influencer geworden. Of top model. Of circusartiest.

Een gevolg is (indirect) dat ondernemers denken dat ze steeds luider moeten schreeuwen. Meer moeten delen. Meer moeten doen. Het tegenovergestelde is waar. Je klant raakt namelijk bedolven onder alle keuzes en opties. Het gaat er dus niet om hoe luid of hoe vaak je schreeuwt. Maar of je het juiste zegt. Tegen de juiste persoon. Op het juiste moment.

Ik vergelijk dit altijd met een indoor speeltuin. Hoe hard alle kinderen ook door elkaar heen gillen en krijsen, het geluid van jouw kind herken je uit duizenden. En dát is precies waarom klantonderzoek doen cruciaal is.

Example image

5 checks

Deze training is een 'fit' als je:

  • Wil dat je messaging 'in lijn ligt' met je aanbod

  • Wil dat klanten sneller op je afkomen

  • Je doelgroep beter wil definiëren

  • Niet weet waar je lead JA op zegt

  • Je klanten beter wil begrijpen en aanspreken

Je gaat dit zó leuk vinden: beloofd!

Sinds ik hier een sport heb gemaakt ben ik ontzettend gegroeid. Qua omzet (like duh). Maar niet alleen dat! Óók qua inspiratie, invalshoeken en ideeën voor mijn aanbod, content en messaging.

Geld ligt namelijk voor het oprapen. Het punt is dat veel ondernemers zaken als klantonderzoek maar suf en saai vinden. We willen direct die sexy resultaten. Dat snap ik! Maar het punt is dat je die sexy resultaten krijgt door het "suffe" werk te doen. Hiermee wachten is jezelf in de voet schieten. Klantonderzoek doen is super leuk! En het kan op zoveel meer manieren dan het old-skool vragenformulier.

Alhoewel dit zeker 1 van de 7 (!) opties is, blijf je alsnog aan de oppervlakte schrapen van de daadwerkelijke behoeftes, frustraties en verlangens van je klant. En juist die daadwerkelijke behoeftes, frustraties en verlangens wil je boven water krijgen.

Trustpilot Reviews

Wall of waanzinnige klanten 🔥

Als videomarketeer zocht ik vooral naar een RESET naar betere bedrijfspositionering en gerichter groeipad, ook als persoon. Het 'kabbelde en zwabberde' me teveel. Na 1 sessie samenwerken stuiterde ik al vol positieve energie en een concreet bedrijfsplaatje naar huis: bam! Manon luistert, zoomt haarscherp uit, zoomt haarscherp in, schakelt snel, benoemt vernieuwende en concrete kansen en legt je op de mat met persoonlijke valkuilen (en helpt je opstaan). Niet loelen maar poetsen. Doorweekt met humor. Die combi maakt haar voor mij uniek.

Example image

Ted

De enige die ik aan je aan zou bevelen.

Dat er meer in zat wist ik, maar ik had geen flauw idee wat. Ik was er al lang naar op zoek en had er met veel coaches over gepraat en veel geld aan uitgegeven. Wel hier en daar wat verzamelend, maar ik wist nog steeds niet echt waar ik de nadruk op moest leggen en welke kant ik nou op moest.

Ze is absoluut de enige, van de 5/6 (veel duurdere) businesscoaches waar ik de afgelopen jaren trajecten bij gevolgd heb, die ik je zou aanbevelen.

Example image

Linda

Het beste traject dat ik ooit gevolgd hebt. Al meer dan 1,5 jaar was ik aan het worstelen met mijn positionering. Ik wist niet meer zo goed wie ik was of hoe anderen tegen mij aankeken. Toen Manon met Powerful Positioneren kwam, wist ik: Hier moet ik bij zijn. En yes, zo is het maar net. Wat een fantastisch traject. Het is zo goed uitgedacht door Manon - overdelivering - Toma, dat ik regelmatig met open mond weer iets zit te bekijken of lezen.

Example image

Marlou

Utrecht

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ Bekijk alle reviews op Trustpilot of Google ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

Dit zijn de resultaten

Example image
  • Helder weten wat je klanten willen

  • Een korte sales cyclus

  • Meer 'spaar-ze-allemaal' klanten

Wat krijg ik?

Ontdek mijn beste lessen van klantonderzoek doen (op een lichte, leuke en luchtige manier) in iets meer dan 2 uur. (En als je de afspeelsnelheid op 2X zet ben je in goed een uur al klaar). De training is opgeknipt in drie delen, zodat je er stap voor stap mee aan de slag kunt. Je krijgt mijn eigen vragenformulier om je klant te interviewen, maar in totaal zijn er 7 manieren van klantonderzoek doen!

Dus voor ieder wat wils, zelfs als je een introvert bent. Daarnaast krijg je ook een whiteboard template om alles te documenteren wat je ontdekt en ik geef je toegang tot twee casestudy's. Het is letterlijk alsof je een gesprek met mij en een van mijn 1:1 klanten afluistert, super leerzaam! En last but not least deel ik mijn 'statement document'. Hierin maak je concreet en helder wat zich nu écht afspeelt in het hoofd van de klant.

Zelfs het schrijven van content wordt een eitje. Als je op een gegeven moment een copywriter inhuurt dan zal hij/zij hier gretig gebruik van maken. (Niet voor niets heb ik zelf veel klanten uit de business coaching, marketing, communicatie, content en copy hoek).

Zo werkt het:

Example image
  • Koop je ticket: je kunt direct starten

  • Leer je klant nog beter begrijpen

  • Maak customer-centric content