Hoe je ervoor zorgt dat klanten in de ban van je raken, door één simpele mindsetshift.
Wat maakt dat je berichtjes krijgt zoals:"het lijkt wel alsof jij in mijn hoofd zit!"
Hoe je jouw klanten zo aanspreekt dat ze zeggen: "waar was jij al die tijd?"
Heb je ooit weleens gehad dat je ergens naar zocht op internet. Een dienst of een product. Misschien zocht je een diëtist. Een hondenuitlaatservice. Een interieurstylist. Een business coach.
Je zult het met me eens zijn dat er tig aanbieders zijn. Die je maar wat graag willen helpen. Toch?
Maar hoe kies je iemand? Waardoor voel jij - bewust en onbewust - jóu moet ik hebben?
👉 Zit 'm dat in het feit dat iemand zichzelf onvergelijkbaar noemt?
👉 Omdat ze de zeggen dat ze de nummer #1, high-end of de beste zijn?
👉 Is het diegene met de mooiste foto's en filmpjes?
👉 Of omdat ze Cialdini* tactieken inzetten in hun funnels? (*timers, urgentie, schaarste etc)
👉 Of tóch omdat ze zoveel gratis waarde leveren?
Wat maakt dat jij voelt: JOU of DIT moet ik hebben? Het zit hem niet in het feit dat iemand zichzelf nummer 1 noemt. Het heeft ook weinig van doen met al die prachtige foto's of hun slimme funnels. Niet dat dit niet doet, maar het maakt niet dat jij de creditcard trekt. Toch?
De snelheid van beslissen zit 'm in hoe sterk jij je aangesproken voelt.
Door wat een aanbieder zegt (of niet zegt). Dit is wat treffende taal doet.
Zie het als een Ferrari die binnen 2,9 seconden op 100 km p/u zit. Je kunt snel vertrouwen opbouwen. En goed verkopen. De juiste klant kan snel beslissen én ... de pinpas trekken.
❌ Niet omdat je jezelf bestempeld als de beste, premium of de nummer #1.
❌ Niet omdat je een feed hebt die zo de Vogue in kan.
❌ Niet omdat je 24/7 je hele privé leven filmt.
Maar omdat je inhaakt op de conversatie die de klant met zichzelf voert. Omdat jij woorden geeft aan de gedachten die ze aan niemand toevertrouwen. Dat maakt je magnetisch. Terwijl je geen enkele moeite doet om magnetisch te zijn (if that make sense 😉). Ja, je wil de 'one & only option' zijn. Maar wie is de 'one & only' klant? START DAAR
Veel klanten die ik help zeggen steevast: ik weet wel wie mijn klant is! Het zijn coaches! Het zijn therapeuten! Het zijn vrouwelijke ondernemers! Gefeliciteerd! Dat is de helft van Nederland. Dit is zo'n algemene omschrijving dat niemand zich aangesproken voelt. Hierdoor moet jij gaan jagen. En dit? Is het grootste probleem bij veel ondernemers. Traditionele business coaches leren je jagen. Ik leer je positioneren. Net als deze grizzly beer. Die jaagt niet. Die positioneert. Hij weet precies wanneer de zalm stroomopwaarts zwemt. Als je dit leert? Komen klanten als vanzelf naar je toe. Zonder door hoepels te springen, gekke fratsen uit te halen en te verdrinken in hypes, trends en trucjes.
Deze training is voor jou als je je klant beter wil begrijpen.
Hoe geef ik die persoon meer gestalte? Hoe wek ik hem of haar meer tot leven?
De tijdsgeest verandert. Onze behoeftes dus ook. Klanten en consumenten kopen anders dan 10 jaar en zelfs 2 jaar geleden. Ik leg je uit welke denkfout veel ondernemers maken. We denken dat ondernemen moeilijker wordt, maar ik leg je uit dat het tegenovergestelde waar is.
Iets wat je - waarschijnlijk - in menig business coach programma of cursus geleerd hebt. Maar zeg eens eerlijk: hoe goed heeft dit voor je uitgepakt? Ik deel een simpele oefening waardoor je totaal anders naar je e-mail en content gaat kijken.
Tuurlijk: jezelf laten zien is belangrijk. Maar het is vaak een grote ME-show. Youniverse content. Hoe ik het doe is ideaal voor díe ondernemers die niet zo nodig 24/7 in de spotlight willen staan.
Mensen vragen mij weleens: "hoe kom jij op inspiratie voor je producten en je content?" Niet door de templates van Goeroe Gerda te volgen in ieder geval.
Ik weet dat dit heel veel coaches je dit leren. Met de beste bedoelingen. Maar hierdoor sluit je je brein letterlijk af voor kansen, mogelijkheden en dus geld. Ik deel mijn eigen voorbeeld waarmee ik op mijn bek ging. Meten = weten!
Ik ben Manon. Ik ben een 'back-to-basics girly'. Ik hou niet van opsmuk en poespas. Dat waarderen mijn klanten aan me. Die - in 98,7% van de gevallen - al met business coaches en bekende namen hebben gewerkt.
Ook de 5-star, premium en high-end versies. Mensen die gevoelig zijn voor glimmertjes zullen zeggen dat ik open deuren intrap. Klopt. Iemand moet het doen. Ondernemen is - in de basis - simpel. We maken het alleen moeilijk. Inmiddels ben ik 12 jaar fulltime (online) ondernemer. Daarvoor deed ik het al enkele jaren 'erbij'. Vanaf mijn 21e. Ik ken het klappen van de zweep, heb honderden klanten (waaronder bekende en grote namen waar je mogelijk al van koopt) in mijn portefeuille.
En mijn gratis content komt terecht in duurbetaalde programma's #notkidding. Dat zegt genoeg. Ik ben goed in wat ik doe. Maar ik heb ook een poos vast gezeten in de "rabbit hole" van coaches, goeroe's en influencers. Ik heb daardoor vooral geleerd dat ál die opsmuk en poespas niet per se nodig is. Dat ga je alleen geloven.
Dit is de reden waarom ik verschillende trainingen en laagdrempelige producten maak, zónder dat je hiervoor je nieren moet verpatsen op marktplaats.
Mijn trainingen zijn niet groots, overweldigend en onduidelijk, maar gericht op wat mijn volgers en klanten vragen. Ik garandeer je dat je een 'groupie' wordt en je die rasechte ondernemer gaat voelen.
Nee. Dat kan helaas niet voor dit bedrag. Ik wil je op een laagdrempelige manier met mij laten kennismaken. Wel beloof ik je dat je met al mijn trainingen resultaten boekt en stappen zet. Ook met de kleine of de laaggeprijsde producten. Je krijgt dus absoluut doorbraken over hoe jij naar jouw ideale klant kijkt.
Je hebt toegang tot zolang mijn bedrijf in de lucht is en bestaat. Dat is inmiddels al ruim 12 jaar. En de komende jaren wil ik nog absoluut niet stoppen.
Nee. Dat krijgen alleen mijn 1:1 klanten en deelnemers van mijn groepstraject Powerful Positioneren™.
Je kunt dan mijn volledige training + sprint aanschaffen De KlantBijbel™. Of je doet mee aan Powerful Positioneren™ , want dan krijg je een all-access-pass tot al mijn trainingen. Hierbij zit ook wekelijkse begeleiding en support voor een heel jaar.
Je mag mijn materiaal gebruiken voor jezelf. Uiteraard! Het is alleen niet toegestaan om mijn kennis, voorbeelden, slides, audio's te kopiëren en zelf commercieel in te zetten. Wil je iets delen met je volgers of klanten? Dan mag dit met bronvermelding en altijd in overleg. ©Manon Toma - Op dit materiaal berust copyright. Kopiëren of hergebruiken met commerciële doeleinden zonder toestemming is in strijd met de Auteurswet en leidt tot juridische stappen.
Bekijk mijn video (20 minuten) en merk hoe makkelijk het is om je ideale klant aan te spreken. Niet door tot in den treure je doelgroep te segmenteren. Of te 'nichen' tot je compleet van het padje bent.
Je bent gewaarschuwd: ik trap open deuren in. Maar iemand in het online sprookjesbos moet het doen. But you gonna love it. Doe je mee?